Wednesday 25 July 2012

Begitulah KISahnya MAnusia

Aku nak share Something malam ni. Bukan nak mengata bagai la tapi nak berkongsi agar dimasa hadapan kita tak melakukan perkara yang sama. Kisahnya begini.. pagi tadi aku pergilah ke kelas sebelah nak bersapa sapa dengan insan disebelah dan tak sangka pula lain yang jadinya. Tak tahu pula si dia tu tengah bad mood. Mati aku.. Aku pergilah buat gurau senda dengan dia. Lepas tu dia buat tak tahu je.. Lepas tu aku tanya U apa hal? Ok ke? BAd Mood Ke? Lepas tu sekali dia jawab dia hempas buku depan aku kemudia beteriak kuat depan aku sambil jawab ya sangat bad mood, tapi bukan aku sebabnya kan? Kawan-kawan kat dalm kelas tu pun tengok kami dua bila dia tinngikan suaranya macam tu.. Aku apa lagi.. Emm... La jangan la marah aku.. Aku just tanya je.. Kalau dia tahu apa aku rasa saat tu memang pedih la nak terima.. Tak pernah lagi orang teriak kat aku macam tu tau.. Siapa tak terasa. Aku memang tahu sangat perangai dia ni lain sikit tapi next time klo ada masalah or stress ka pandai-pandailah handle masalah tu.. Jangan lepaskan pada orang walaupun kau tak sengaja. Perkara yg dah jadi senang dilupakan tapi luka yg ada tu payah nak sembuh. Hati-hatilah bila berbicara. Terkadang memang kita tak lari dari melakukan kesilapan. Aku pun terkadang macam tu juga.. Tapi aku takde la sampai cakap macam tu pada orang lain kerna aku tahu orang lain bisa terluka dan iyanya boleh menimbulkan sengketa. Kalau si dia terbaca entry ni.. aku ok je tapi satu je aku harap jangan kecik ati..tapi kalau kau nak kecik ati pun aku ok je. Takde Masalah tapi sekurang-kurangnya kau tahu apa yg aku rasa tadi. Harap kau belajar lah dari kesilapan. Begitu mudah kau melukakan aku begitu mudah juga kau minta maaf. Benda tu macam.. entahla.. lepas tu esok lusa kau buat lagi..tengok.. kau lansung tak pandai nak handle perasaan diri sendiri. Satu je lah aku pesan next time klo nak kuar dari bilik tu tinggalkan segala masalah kau dalam balang kemudia letak bawah katil dan kuarlah dari bilik dengan hati yg senang supaya kau tak memberi masalah kau tu pada orang kat luar sana. Kau Happy..orang lain pun happy.. Lepas balik bilik nak guna pakai balik masalah kau tu terpulang lah.. Atau pun lain kali buat sepanduk besar-besar katakan "AKU TENGAH TAK DE MOOD SO JANGAN CAKAP DENGAN AKU" supaya orang lain tahu ok.. Tak pun Post kat FB ke.. 


Aku ni pun satu..dek kerna terlalu mesra alam.. aku pergi tegur org tu pasal apa? Lain kali pesanan pada diri jangan gatal-gatal tegur org klo org tak tegur kita lebih2 lagi diawal pagi. Ok.. Ingat tu..dah banyak kali aku kena percuma macam ni tapi aku ok je.. sebab aku ni kuat..aku tabah.. Aku ada..KAu ada? Takde kan..that y la kau macam tu.. Sekian.. 

1 comment: