Sunday 15 July 2012

Some One Like You

Dunia.. 
Begitulah ungkapan yang aku mampu lafazkan saat ini. Manusia terkadang selalu lupa, lupa apa? Lupa kawan..yeah that it. Kadang-kadang dalam menempuhi dunia yang penuh cabaran ni, kawan adalah insan yang Tuhan anugerahkan untuk membantu kita dari segi pelbagai aspek. Tuhan yang terutama kemudian Family  seterusnya Kawan dan diri sendiri. Terkadang dalam persahabatan ini, kita tak dapat nak duga setiap ombak yang datang terkadang ombak memukul kita begitu kuat sampai kita hanyut dan Kapal FRIEND + SHiP kita pecah. Dan mungkin ada sesetnegah kita akan lemas di lautan luas. Begitulah dugaan berkawan. Manusia mungkin sama, dan kita memang sama kerna kita adalah insan yang punya anugerah dari Tuhan dan kita sendiri lah yang selalu membezakan sesama kita. Hal ini kerana kita masing-masing tidak mahu kalah dengan satu sama lain. Aku nak berkongsi satu kisah disini. Dalam beberapa bulan yang lalu, aku berFB kemudian aku terbaca sesuatu di Home. "Kamu mengatakan sesuatu yang tidak baik pasal orang lain maka itu adalah menerangkan siapa diri kamu yang sebenarnya". Wow... Sentap aku dengan Ayat ni. Bermula saat itu aku terus katakan pada diri, "See, Bagaimana sikap aku sebelum ini. OMG.. Aku tanamkan dalam diri agar sedaya upaya mengurangkan dan sikit demi sikit aku berjaya walaupun tidak 100%" Tapi at least aku cuba. Dan satu lagi ayat yang aku baca kemuadian memberi kesedaran pada aku. "Sometimes people look down on you because u are much better than they". itulah yang aku pegang dalam hati aku. Jangan sesekali memandang rendah pada org lain. Jadilah Rendah diri dan jangan sampai hilang Keyakinan. Terkadang aku merasakan aku ni sebagai tempat org singgah untuk mendapatkan sesuatu. Tempat dimana mereka mahu mereka dapatkan aku dan mereka melupakan saat aku tidak diperlukan. Tapi aku tak kiasah walau terkadang hati aku terluka sangat. Dan Luka itu sangat dalam. Ya sangat dalam. Kalau Tuhan mampu menahan LUKA DAn KESAKITAN demi aku kenapa aku tak boleh demi orang lain? Ya aku tahu aku tak sekuat mana tapi aku KUAT BILA TUHAN ADA BERSAMA AKU SELAMANYA. AMen. Kawan, aku tak kisah kalau kau tika senang lupakan aku dan tika susah mendapatkan aku kerna aku begitu berbagga dengan diri kerna dapat membantu kamu ketika susah. 
Sekian. 

No comments:

Post a Comment