Thursday 30 August 2012

Besar Kasih Tuhan



Terima Kasih Tuhan. 
Itulah ucapan yg pertama-pertama aku lafazkan pada Mu Tuhan. Setiap dari kita memiliki masalah tersendiri. Meski demikian, kita mungkin punya cara yg berlainan utk menghadapi masalah tersebut. Untuk entry kali ni, Aku mau berkongsi dgn pembaca tentang kebaikkan dan kebesaran kasih Tuhan. Rasanya sebulan yg lalu, aku begitu resah kerna masalah satu persatu datang mendatang kpd hidupku serta keluargaku dikampung. Dalam mengahdapi masalah tersebuat aku tidak menyalahkan Tuhan kerna aku tahu Tuhan tidak pernah memberikan yg tidak baik pada anakNya. Lantas berpegangkan prinsip tersebut aku berusaha utk tidak memikirkan masalah yg kami sedang hadapi. Dalam masa yg sama aku tidak pernah lupa pada Tuhan. Berserah pada Nya. Berdoa meminta jalan yg terbaik utk kami sekeluarga. Ternyata firman Tuhan tidak pernah bohong dan Tuhan sentiasa ada dalam kami. Tuhan Terima Kasih. Tuhan punya rencananya yg tersendiri utk berkerja dlm hidup anakNya. Beberapa hari yang lalu aku mendapat berita gembira dari keluarga kat kampung. Semua sudah selesai dan tamat. Owh.. Tuhan..ternyata Kau tidak pernah meninggalkan kami semua. Terima Kasih Tuhan. Dari apa yg terjadi pada Keluarga ku, Tuhan ingin kami lebih lagi dekat dan percaya pada Nya. Thank You Lord. 

## Tuhan tidak pernah meninggalkan kita dalam apa jua keadaan pun. Tuhan sentiasa ada bersama kita setiap masa, setiap ketika. Tuhan ada. Tuhan Ada dan Tuhan mengerti. Terima Kasih Tuhan. 


No comments:

Post a Comment