Friday 31 August 2012

Pengalaman Berasaskan Sekolah 2


Pengalaman Berasaskan Sekolah 2 
Minggu lalu my friends and I telah selamat dengan jayanya menamatkan dan menjalankan PBS 2 di Sekolah Kebangsaan Minden High , Pulau Pinang. Apa? Minden High?? Yup!! Minden High. Sapa tak kenal sekolah tu kat Penang ni. Bila ditanya nak buat SBE or Practikum situ tak? Mungkin kebanyakkan dari kita akan mengatakan tidak mahu, takut dan sebagainya. Aku pun sama gak memang tak mahu dan takut. Tapi Ternyata Tuhan tahu yg terbaik dan punya rencanaNya yg tersendiri utk saya. Saya besyukur sgt sebab dapt buat SBe kat sekolah ini meskipun sekolah ini bukan sekolah pertama pilihan saya. Sebenarnya semua ini adalah kehendak Tuhan. Sya memilih utk BerSBE di Penang utk Sem ini sebab tak dpt balik ke Srwk. Klo balik pun sya tak tahu mana nak buat kat sana tambahan pula tiket mahal and tak mahu menyusahkan family kat rumah sana. So, Penanglah jawapannya. Masa nak tetapkan sekolah mana nak pergi tu, Sya dan kawan-kawan piulihlah sekolah yg kmi sendiri rasa baik meskipun tak pernah pergi,just dengar je dari org lain. Aku pilih sekolah kat Sungai Nibong klo tak silap la.. Hihihi.. THen, minggu selanjutnya, kami diminta utk memeriksa tempat kami berSBE. Alangkah terkejutnya aku bila mendapat tahu yg aku dapat Minden High School. OMG... Masa tu hati aku takut sgt dan STRESSSSSS!!!!! Serious aku memang tak tahu nak kata apa. THen aku cuba ubahlah tukar dgn sekolah lain tapi pihak pengurusan cakap TIDAK BOLEH kecuali ADA ORG LAIN NAK TUKAR DGN ANDA. MAmpu?? Mana ada org nak g sekolah tu. Sekolah ni bukanlah tak baik tapi sekolah ini adalah SEKOLAH BEPRESTASI TINGGI. Pernah jadi sekolah HARAPAN NEGARA. SEKOLAH CEMERLANG. Students here OMG!!! AMAZING. MAntop!! SPeaking Yo... Tu lah aku takut tu..Sbb aku sedar diri, sedar yg ENGLISH aku ni tak pERFECT meskipun aku ni bakal cikgu English. O My English. Lantaran itu, aku cubalah pujuk diri agar yakin dengan semua ini dan percaya Tuhan punya rencana yg tersendiri utk aku. Aku call kat mummy aku. aku mengadu kan dia. Dia kata jgn risau semua akan ok. Tapi aku tetap juga kata aku takut. DIa kata takpe tu, pengalaman. Thank Mum. I miss you so much. Aku tahu kawan-kawan aku yg lain juga sama. Semua kami punya rasa yg sama. TAKUT dan RISAu. Kemudian sampailah hari yg ditunggu. Praise The Lord. Semua berjalan dengan lancar. Semua bagai dah disediakan oleh TUhan, yup memang telah disediakan Tuhan utk kami org.. Tuhan hanya mahu kami datang dan jalankan SBe dengan jayanya. See.. Bagaimana Tuhan bekerja> Kita tak tahu apa rencana Tuhan utk kita tapi rencanaNya tidak pernah Salah. Terkadang kita yg selalu merunggut dan tidak berfikir panjang sampai Kebaikkan Tuhan kita lupakan. Jadi ingat, Sentiap yg berlaku Berterima Kasih selalu. Cakap panjang pula. Oklah disini sya sediakan sedikit gambar sepanjang SBE to. Enjoy k... 
Rindu dgn budak kelas 4 BAIDURI. hihihi.. Kelas bising tapi aku suka. <3


Anak Lecturer kami..hihi

Setiap pagi rabu kena buat exercise 

Kelas 4 Baiduri..aku suka kelas ni 

Budak-budak ni best.. aku suka hihi 

Main bola atas kertas.. 

Ni kelas Thaun 3 

Kelas 4 delima.. suka diaorg dua ni.. 

student 4 delima mata dia cumil.. 

Karya budak 4 delima 

4 Nilam.. 

Dia ni cumil 

Peminat lagu najwa latif sampai aku sekali yg nyanyi hihi

Ketua kelas.. 4 nilam 

Kelas 5 topaz..
Ok..That all.. Klo ada masa nnti , kita upload lagi k..bye..take care..tq sbb singgah di Blog sya yg tak seberapa ini. GBU .. SMile because you are amazing..

No comments:

Post a Comment