Friday 3 February 2012

Rindu Pada KAmpung Halaman

Kisah Hati Yang Aku Dendangkan.. 

Untuk entry kali ni..aku nak pose pasal kehidupan aku di Rumah panjang.. Masa cuti.. Gambar2 semua original..hehehe.. Tiba-tiba je rindu dengan rumah..huhuhu..Gambar bikin sedih tapi itulah juga pengubat rindu... Harap yang terbuka dan terbaca entry aku ni suka la..hehehe..

Rumah Panjang Ku..

Keadaan Dalam Rumah Panjang aku.. Still Dalam Pembinaan..
Pandangan dari belakang..Pose jadi ModeL hehe

Suasana Dalam Rumah PAnjang.. 

Inilah Bilik Saya hehe..

Kawasan Halaman Depan RUmah..Waktu Hujan..

Ni Masa Cuti Lepas.. Masa MAndi Sungai..

Kecoh Suasana..

Ni lah KAwan-kawan aku dirumah Panjang..

Semua ni kawan-kawan aku..dan aku pun dah cam budak2 bila dgn mereka

Pose maut semua..

Antara yg sebaya dengan saya..

Lompat pailing best...

Baju merah tu kawan aku..

Ni pose yg paling gempak!!

Seronok kawan dgn diaorg ni hehe

Yang Comel ni NAmanya Baby..Dia suka Sangat Dgn saya hehe..
 Baby ni satu kelebihan dia adalah..dia pandai nyanyi tau walaupun belom masuk sekolah lagi. Tapi Tahun ni 2012 dia dah masuk pra sekolah dah.. Aku selalu kata kat dia bila dewasa nanti nak jadi apa? Dia jawab aku nak jadi penyanyi dan dia kata adik dia pula jadi Nurse. Sweet kan? hehehe.. Tiap kali dia balik rumah panjang, dia akan cari aku. Ada Haritu aku kata aku ada bawa kekasih aku balik terus dia sibuk-sibuk nak tahu sapa. Hehehe..Siap dia tanya kat My Mum lagi..hehehe..

Hujung sekali (Kiri) kawan aku dan yg tengah adik kawan aku..
 Kawan aku ni nama dia Wilson Maling.. Dialah kawan aku dari dulu sampai sekarang dan dari kecik lagi sampai lah dah besar. Selalu main bersama, mandi bersama. Memang Best friend la dengan dia ni.. Dan dia ni jugak la Kawan GOSIP aku.. Saya dengan dia sama jer..Kaki Mengumpat hehehe... Yang adik dia ni pulak memang manja sangat.. Sibuk jer nak ikut mana kami nak pergi walau tengah lepak dalam gelap pun dia nak ikut! Penyibuk betul..hehehe..Adik dia ni suka sgt ketawa kan aku Bila aku buat lawak..Hehe..


Yang Ni pun kawan aku..Kaki Gosip.. 
 Nama Kawan aku ni Selia..Dan dia ni memang kelakar sangat! Bila pan mengenakan orang dia ni la paling best. Aku dengar dia dah berhenti sekolah..ermm..Apa nak jadi dengan diaorang ni.. Aku beriya-iya bagi semangat suruh belajar bersungguh2 tapi tak juga masuk.. Nak kata ada masalah? tak juga.. Takkan aku tak tahu..Huhuhu..apa-apapun all the best la buat sahabat aku ni...

Belakang tu rumah paling hujung..

Chill @ arabella Linda 
 Ha..Tu la nama dia..Chill..Aku selalu panggil dia Chili..Chilu..Chull...Hehehe...Dia ni pun suka sgt pergi bilik aku...dia dah macam adik aku dah..dan dia ni tak boleh tengok ada budak lain yg sebaya dengan dia duduk rapat dengan aku...dia akan marah budak tu..Hehehe.. Bukan apa dia suka sangat dengan aku sebab aku selalu back-up dia..Dia ni tak suka sangat bila ada orang kata dia tak cantik..tak lawa..tak comel.. Dia akan nangis..dan org kat rumah panjang aku selalu usik dia.. Tapi not 4 me..aku selalu kata dia cantik..dia comil.. tu la dia suka sangat dengan aku..hehehe.. tapi dia memang comel.. 

Ni memang kaki gelak.. 


Ni pun semua kawan-kawan aku..

Ni..anjeli..
 Dia..hampir je jadi adik angkat aku..hehehe..sebab dia ni dah takde mak..Mak dgn bapa dia dah cerai..So, my mum selalu jaga dia..siap tinggal dalam bilik kami..tu la aku kate dia ni dah hampir jadi adik aku..hehehe..  Sampai sekarang dia tetap kawan dan adik aku...

Budak nakal!! 
 Tu la ungkapan yg aku bagi kat dua org ni..hehehe.. Jay tak la nakal sangat cuma yang Dol ni je nakal dan degil sangat.. Dol memang selalu dengan aku..tidur dengan aku... Dah macam adik aku dah.. Kalau dia balik bilik diaorg kan dia balik just untuk tukar baju..makan, tidur, ,main..semuanya kat bilik kami... Dia patuh dengan my mum dan dia tak patuh dgn parent dia sendiri.. Huhuhuhu... One day aku kat dia kamu harus belajar baik2...klo keputusan cemerlang.. Aku bawa kamu gi Penang... Terus dia kata Ok...

Last year punya Kem di Church.. English man Kat belakang tu..hehe 

Aku dengan English Man.. Dengan bahasa english yg serba serbi boleh tu, aku try cakap dengan dia..hehe

Ni semasa Kem di Church.. Last year

Hari terakhir Kem..Memang sedih..huhuhu

Ni Jeanes Jane..
 Jeanes ni kawan aku yg kaki borak juga..tapi dia tinggal kan rumah panjang lain la.. Aku dengan dia ni bila dah jumpa memang tak ingat dunia.. Cerita memang tak pernah habis. Tu my mum kate diaorg dua ni tak boleh jumpa..sehari semalam pun story tak pernah habis..hehehe..Today adalah birthday dia.. I miss her so much.. Dia cam kakak aku dah.. Dia memang understanding person.. Meski dia di Sarawak..aku di Penang persahabatan tu, tetap kekal erat..amin..
Sebelah Kiri Kakak Kepada Chill Dan hujung sebelah kanan Martin..Abg kepada Maling

Dua org ni pun kawan aku gak...Kawan yang suka bergosip dan suke ketawa.. Memang bising bila dah kumpul sama. Yang samakan kami semua adalah Handphone.. semua sibuk bersms bila bergosip..hehehe.. Saya rindu sangat dengan diaorg ni... Tengok gambar bikin sedih jer.. 


Cuti Last year..Pergi Majlis orang meninggal... 

Air tu sejuk.... 

yg penting POse kena maut..

Over sangat aku ni...dah la aku yg paling dewasa antara semua hehe

Ni kaki Gosip..KAki Sms 

Bolelah seksi nya hahaa... 

Masa yang berlalu mustahil kita mampu putarkan kembali.. Memori yang tercipta kita sematkan dalam hati.. Sukacita yang kita rasai kita hargai bersama.. Kenangan yang indah itu menjadi melodi ketika kita berjauhan.. Mengimbas kembali kenangan bisa buat kita ketawa dan menangis.. Tapi hati harus percaya itulah realiti didunia ini.. Sekian... Lot of Love Gabriel Assan Saney.. 

3 comments: