Saturday 28 April 2012

Kenal dan Kawan

Halu... 
Aku nak Kongsi cerita ni... jum layan jap walaupun blog aku ni tak famous tapi bagi yang baca tu terima kasih banyak2.. ^^ 

Dalam beberapa hari ni aku memang stress fikir pasal Jersi Malaysia. Yup Jersi Malasysia.. Owh...lupa pula, actually tak lama lagi our IPG akan adakan Kejohanan Olahraga Tahunan.. Then aku join masuk main bola sepak.... Huh????? Biar betol? hehehehe... Takde la gurau je.... Aku join tarian.. persembahan... Kau mampu? aku mampu hehehe... Jersi tu adalah tema tarian kali kami ni... Semua kena pkai...Kelas!!!! Dan aku takde baju tu..then aku harus pinjam... Mula tu aku pinjam dengan someone then, someone kate dah ada org pinjam... So cari org lain then dia kate ok...Lepas tu ada hamba Tuhan tu yang agak kureng dlm IPG ni p rampas apa yang aku dah pinjam tuk dia punya Tetttt.... Kot... So aku sedih sangat sebab aku dah beriya-iya sangat nak pakai kawan saya punya bju... After that, aku terus berusaha cari dan dan pinjam... mesti kamu org tanya kenapa tak beli je... Memang la nak beli tapi aku nak buat apa dgn bju tu nanti? Lagipun aku tengah gawat masa ni... so Pinjam adalah yang terbaik... Then aku tanya semua kawan-kawan lelaki yang aku kenal dari course lain.. Semua kate takde... OMg... Then aku tanya kat seorg Kawan aku... Kira kawan la.. Walaupun tak rapat tapi aku kenal lah dia ni..hihihihi... Dia kate dia punya takde tinggal kat Kampung.. Then aku kate owh...takpe la... Then dia kate lagi.. JGN RISAU NNTI AKU DAPATKAN UNTUK KAU.. Wa... Betol2 ikhlas dia nak tolong aku.. Tapi aku still risau juga sebab aku takut nnti dia takde jumpa.. Dan aku dah minta tolong dengan semua kawan-kawan aku... Then semua kate takde.. HUHUHUHU... Malam ni tadi aku tanya dia lagi kat TWITTER dia kate bila ko nak? WAHHHH>>> Happy AKu .... Rupanya dia dah jumpa dah dan jersi tu ada pada dia..cuma dia tak beritahu aku yg dia dah jumpa.. OMG... Aku rasa.. PAsal apa tak habaq awal2 hihihihi... Apa2pun aku amat beterima kasih sangat kat dia.. terima kasih banyak2 ya PUTERA MANSUR ... tu la nama dia... He is a GOod Man. Last sekali, satu yang aku belajar dari msg dia kat twitter tadi.. dia kata, HARI INI KITA TOLONG ORANG, LAIN-LAIN HARI ORANG PULA AKAN TOLONG KITA. aKU RAsa.... wowww... It made me realized that betapa penting nya kita hormat dan mesra dengan semua org kerna kita tak tahu bha suatu masa kita mungkin perlukan orang lain.. So, Kesimpulannya... Kita kena berkawan dengan semua orang dan hormat diaorg macam kawan rapat kita.. SOmetimes, kawan rapat kita pun tak macam orang yang kita kenal begitu shaja... Sekian.. BERKAWANLAH SEBANYAK MANA YANG BOLEH.. 

4 comments: