Wednesday 11 April 2012

Thank You Lord..

Gambaq yang aku ambik tadi petang kat Trinity Church 


Betapa besar nya kuasa Mu Tuhan. 
Hari ini Tuhan dah tunjukkan yang Tuhan adalah Tuhan atas segalanya. Hari ini berlaku gegaran kesan Gempa Bumi di Acheh, Indonesia. Kami kat Pulau Pinang pun terkena juga kesan dia. Actually aku tak tahu lansung pun pasal benda ni sebab masa kejadian tu aku dok tengah tidoq. Sebab letih sangatkan, baru balik dari church  kebetulan hari ini takde kelas cuti umum. Masa dok tidoq tu, aku terima panggilan dari Justine dia tanya aku kat mane? Aku kat bilik la..tengah tidoq..Then dia kate ada rase gegaran Ke? Aku kate takde la.. DIa actually kan QueenBay mall.. Aku dok tiduq mati tu la aku tak tahu menahu tu hehehe...Then, lepas tu aku dok tak ambik kisah pasal benda tu, siap aku pergi jogging lagi petang tadi..Klo betul la sesuatu terjadi tadi .... Tak tahu nak tulis apa..  Hehehe.. Aku tak buka facebook lagi...then aku memang tak tahu apa yang actuallynya berlaku..then Miss B call aku la.. DIa kate kau dah ready ke? dah Kemas brg? Hehehehe.. AKu jadi blur? then Aku g la bilik Brian, tanya pasai apa Miss B dok tanya aku lagu tu? Then baru aku tahu yg org sednag kecoh pasal amaran tsunami yg dikeluarkan oleh Jabatan kaji cuaca Malaysia..huhuhuhu... Syukur, ternyata kawan-kawan aku sangat prihatin pada aku. Bukan nak megah diri lah tapi seriously, aku memang takde rasa takut? Sebab apa? Sebab aku teringatkan satu kisah dalam Bible Matthew 8:23-27 dimana Tuhan Yesus dan Pengikut2nya telah dilanda ombak ketika mereka berada ditengah lautan luas. Pada ketika itu, Yesus sedang tidur di bahagian belakang kapal dan semua murid2nya ketakutan dan memanggil nama Nya untuk meminta pertolong. Mereka amat takut dan Tuhan bangun lantas Tuhan Yesus berkata kepada mereka "Be still". dan dengan sekelip mata ombak terus reda dan laut tidak begelora. Then Yesus bercakap dengan murid2nya "Why were you so afraid? Don't you have faith in me" Itulah yang telah menjadi pegangan aku hari ini dan selamanya. Aku pasti Tuhan yang memberi aku ayat tersebut kerna dia tahu aku tak tahu kerna aku ada iman. Iman yang aku miliki membuat aku percaya terus yakin dengan Tuhan tanpa sebarang ketakutan. AKu called juga pada parents aku kat Sarawak then depa pula yang jadi risau.. Aku kasian dengan mak.. klo bole aku memang tak mau called depa tapi aku kena jugak.. Aku tak mau depa susah ati .. Mak aku tu memang aku dah tahu dah perangai dia cam mana, Aku tak mau depa susah ati.. KLo bole biaq la depa tak tahu tapi sebagai anak tu dah jadi tanggungjawab aku untuk habaq kat depa pasai apa yg terjadi kat sini. Praise the Lord sangat2 semuanya ok dan amaran tu dah ditarik balik.. Malam ni dah bole tidoq lena sikit.. Fail SBE pun dah siap tunggu nak antaq then esok kuliah pun lambat dan just ada satu jer... Ptg ada latihan Rumah Sukan.. Malam Ada CF.. Then Fail ISL utk child development tak buat lagi... Huhuhu... Tak sabaq tunggu jumaat... Yeah!!! Saya Tak takut sebab Saya TAhu Tuhan Ada.. Tq Lord. 

DAri internet.. 

1 comment: