Monday 22 October 2012

Siapa AKu?

Siapalah aku ni kan? 
Siapalah aku pada kamu orang? 
Siapa aku dimata kalian?
Siapa aku dihati kalian?
Siapa aku dihidup kalian?
Siapa aku? 
Siapa aku? 
Mungkin aku Sekadar Perhiasan 
Yang digilap ketika ada kemeriahan 
Yang dipuji ketika ketawa 
Yang disayang ketika diperlukan 
Oh.. 
Indahnya angan andai benar seperti diidamkan 
Bahagianya diri andai itu adalah realiti 
Cerianya hati sekiranya itu bukan fantasi 
Istimewanya hidup andai itu bukan mimpi 
Siapa aku? 
Untuk bermimpi disiang hari 
Untuk meminta belas kasih anda semua 
untuk merasa cinta dan sayang kalian
untuk disayangi seperti diri kalian 
untuk merasa manisnya rasa sahabat itu
untuk meneguk indahnya kawan itu 
Oh.. 
Hina sungguh diri ini
kalian abaikan aku saat aku tersadai 
kalian lupakan aku saat aku derita 
kalian tinggalkan aku saat aku berduka 
kalian ketawakan aku saat aku sengsara 
kalian permainkan aku saat aku sesat mencari jalan 
kalian biarkan aku sendirian meredah bentara kehidupan 
kalian perlekehkan sendu daku 
Kalian lafazkan kata membunuhku 
Kalian 
Ya Kalian semua 
Kalian perlukan aku saat bergembira 
Kalian mencari aku untuk ketawa 
kalian sayang aku saat aku masih bermadu 
Kini..
Semua hilang entah kemana? 
Membiarkan aku sendiri menangis dalam malam kelam 
Membiarkan aku sendiri menanggung derita jiwa 
Sampai satu saat nanti 
Kalian akan hargai ketiadaan ku 
Kalian akan mencari gelak tawa ku 
Kalian akan perlukan aku
Namun saat itu 
Semuanya Sudah berlalu 
Aku tiada lagi disamping kalian
Usah tangisi 
usah bersedih 
teruskan hidup tanpa aku 
Siapa aku untuk ditangisi ? 
Dan siapa aku untuk dirindui? 

No comments:

Post a Comment