Tuesday 8 November 2011

Kisah Hari Pertama Exam

Alkisahnya bermula bila..... 

Hari ini merupakan hari pertama peperiksaan. Kertas Lds. FUH!!!! Lega rasanya. Dah terlepas satu tugasan yang amat berat. Apa yang mampu aku katakan sekarang ada mengucapkan terima kasih pada Tuhan. Tuhan sememangnya sangat baik dan sentiasa baik setiap masa. Tak dapat aku nak lafazkan kata-kata bila aku buka kertsa soalan tadi. Dalam keadaan yang gemuruh tu, aku memang dah tak dapat nak buat apa-apa. Aku cuba lah untuk bertenang dan berdoa agar aku tak "over confident" bahaya tu tau. Aku cuba buat yang terbaik dan aku sangat bersyukur dan berterima kasih pada Tuhan, kerna Dia menghantar insan-insan yang prihatin dan pemurah seperti Arlayana, Brian and Helni kerna mereka sebelum ni, sama study dengan aku then mereka banyak membantu dan membimbing aku ke arah yang betul dalam menjawab peperiksaan ini. Syukur sangat-sangat. Dalam hati aku hanya mampu senyum dan berterima kasih pada Tuhan. Aku harap keputusan aku nanti pun baik dan baguslah. Sebab aku tahu Tuhan Ada bersama aku setiap masa. Tuhan tak pernah menghampakan anak-anaknya. Terima kasih Tuhan. Selesai je Exam tadi, aku rasa macam nak menjerit je.. hehehe..mana tak nya. happy sebab dapat jawab dan apa yang kami study before ni, memang berguna sangat. Rasa cam nak peluk jer diaorang..hehehe.. Terima kasih ya kawan-kawan. Kepada mereka bertiga, kalau sesiapa diantara kamu bertiga terbaca entry aku ni.. disini aku nak ucapkan berjuta-juta terima kasih. Kamu semua memang The Best!!! Saya sayang Korang. 

Cerita dalam Dewan peperiksaan. 

Bangun tadi memang lambat..hehehe..Lambat?? rasanya takdelah lambat sangat kan..mungkin semua orang bangun awal tadi. hehehe..actually exam mula pada pukul 8.30 am. So, aku bangun la lambat sikit.. hehehe.. Mujurlah tak lambat masuk dewan. Biasalah kan, bila exam kat IPG ni, format dia lain sikit dengan kat sekolah, before masuk dewan tu kena tandatangan dulu kehadiran. Lepas je tandatangan, aku antara org2 yang last masuk dewan la. hehehe.. Rock juga aku  ini... hehehe.. Masuk-masuk je.. terus nak pergi belakang la konon nya..ingat meja aku kat belakang tapi sebaliknya..guest what? aku duduk paling depan... HUHUHU.. Padan muka..hehehe...Tahu lah nama pangkal dengan Huruf A (dalam ic) mestilah depan hahahaha... Lepas tu, pengawas peperiksaan terus bagi arahan then she mentioned about Hp. aku lupa pulak nak letak Hp dalam Beg...hehehe..Sekali lagi...Dahlah aku memang nervous tambah pula dengar arahan pengawas tu, lagilah aku nervous. Sejam berlalu tak terasa. Tiba-tiba tengah focus jawab soalan perut aku meragam pulak! OMG!!! Aku cuba tahan... sampailah Tamat waktu.. 2jam duduk tanpa buat bising..hehehe..  

Dalam kesimpulan... 

Begitulah kisah aku.. hehehe..bukan kisah dongeng tapi kisah reality. hehehe.. Apa-apapun lepas ni kena study untuk LDV pula. Esok memang masa untuk menulis karangan. Lepas habis LDV esok, free untuk satu hari dan bersedia untuk study ES and SS. Ketiga-tiga paper ni Essay. Untuk cover semua ni, kena baca banyak articles. Mulakan saat ni. hehehe.. Harap dapat result yang gempak lah!!! GBu.. 

1 comment:

  1. yehaaa, 2 paper gik san . sabar k . jom g karok abis paper lak, ^^

    ReplyDelete