Sunday 6 November 2011

Seminggu Berlalu.. Dua Minggu akan datang..

Hai..SElamat malam. 
Malam ni nak reflect semua yang telah berlalu minggu lalu. Hari ini 6.11.2011. Ahad yang telah berjalan dengan berkat TUhan yang tak mampu nak dibalas dengan kata-kata. Tuhan sentiasa bersama kita setiap masa dan ketika,waktu kita susah, senang, sakit, sedih, gembira..Dia yang sentiasa memimpin kita. Amen. 

Minggu Lalu...
Isnin Hingga Jumaat kami ada kelas even though it was a study week for student in this IPG but not for us the Teslian. Terima kasih kepada lecturer yang sudi luangkan masa untuk menyediakan hari ulangkaji untuk kami. Hehehe..Sekiranya tiada kelas minggu lepas..aku yakin dan sangat yakin seminggu yang lalu pasti berlalu dengan sia-sia. So far...adalah sedikit study dan buat persiapan untuk exam yang akan datang. Masalahnya nak study boleh tapi yang tak bolehnya, bila study satu topic tu kan, tiba-tiba akan ingat nak study pasal subject lain. Tak tahu apa yang menyebabkan hal ini. Subject yang paling aku takut...ermmm..semua ka> hehehe..Aku paling risau pasal LDS,LDV,SS,ES..hehehe..mean that all the subjects! OMG!!! So far I had learnt about tenses for lds with my friends, Arlayana, Helnie and also Bryan..thank u to all of them because they willing to share their knowledge with me. Thank a lots !!! May God Bless all of u. 

Minggu akan datang... 
Kita cuma mampu untuk merancang dan berserah pada Tuhan agar dia memberkati dan perkenankan perancangan kita. MInggu depan..minggu untuk segalanya..pasal apa? Sebab minggu depan bakal menentukan masa depan aku. Takutlah nak exam..Entahlah..aku sangat takut dan takut!!! Mungkin effect dari kawan-kawan kot..mereka selalu kata "Klo kita G_------" fuh!!!! Kalau mereka selalu ja kata macam tu, mana taknya aku akan kena tempias..tapi..aku cuba pujuk diri aku sendiri..yang aku mampu buat dan aku punya TUhan untuk aku beserah,,tapi bukan bermakna aku tak berusaha..Aku akan berusaha sehabis yang mampu aku lakukan! Aku tak mahu setahun setengah ni berlalu dengan sia-sia! Banyaknya aku korbankan untuk sampai disini. Aku kesini bukan sekadar membawa harapan aku seorang saja, malah harapan semua orang. Lebih-lebih lagi harapan Parents aku..Family members aku..Semualah!! Jadi mulai saat ini, aku kena kuat dan buktikan yang aku mampu nak buat yang terbaik ja! Aku akan mulakan dan kurangkan bercakap daripada banyakkan melakukannya. Kami mula exam pada Rabu ini dan seterusnya Khamis then free..until Monday next week..Then on that Monday we have ES and Tuesday we have SS. That was the last papers and we can get ready to packing our clothes and going back to our home town!!! Yeah!!!!! Tinggal 13 hari lagi nak balik...huhuhu...Doakan agar semuanya berjalan dengan lancar dan jayanya.. Amen.. 


Penutup....
Sekarang kurangkan masa untuk berfacebooking ok..then banyakkan masa untuk belajar dan seterusnya Exercise ok....MUngkin petang esok aku harus mulakan..dan aku harus agar Otak aku mampu untuk berjalan dengan lancar..jangan asyik duduk dalam bilik then tak buat apa2..Kalau aku belajar pun, aku kena bersukan juga kan? Untuk kecergasan otak..Harap esok petang dan seterusnya tak Hujan,,...huhuhu..Ok lah..Good Luck 4 the Exam ok..Then God always with u..Gbu..MIss my parents so much!!!! Lord please bless them...

1 comment:

  1. kita pasti boleh berjaya! yeahh! just go with it k assan. :)

    ReplyDelete