Tuesday 3 January 2012

POSt PErtaMA BUlan JAnuari

HAlo BULan JAnuari merangkap 2012 then Good Bye 2011.. Hari ini aku serta kawan2 telah selamat sampai di Penang. Praise the Lord. Jujur lah sapa kata tak sedih kan..semua orang mesti sedih aku pun sama cuma aku seboleh-bolehnya sembunyikan perasaan tu dari keluarga aku , sebab aku tak nak mereka pun sedih. Tadi masa aku nak masuk balai perlepasan, aku peluk mak dengan abah aku.. terasa sendu dalam hati. Mak aku memang tak cakap apa-apa, kalau cakap mesti dia nangis, abah pun sama. tak ketinggalan aunty juga sama. SEkarang mereka dah selamat sampai di Kampung syukur..Dah telefon dah tadi, terubat juga la rindu dalam hati. Walaupun belum sampai sehari, rindu tu dah mula dah, cuma yang aku hairan, aku lansung tak macam dulu dah, maksud aku kalau aku telefon mereka, aku pasti akan nangis tapi kali ni, berbeza sekali..mungkin......... sebab usia dah meningkat kot dan satu lagi mungkin cuti ni aku banyak menghabiskan masa dengan mereka. Ya..itulah yang pasti. Aku juga merindui kawan-kawan dikampung... Masa aku nak bertolak pergi Kuching Ari tu, mereka siap nangis lagi. hhuhuh..Tapi aku tabah je..HEhehe..walaupun.. Memang bak kata kata orang, waktu yang berjalan memang tidak terasa. Sebulan di kampung memang tak cukup rasa cam dua tiga minggu je. Tapi bersyukur lah sebab diberi cuti sebulan. Well, Banyak yang aku pelajari masa cuti ni.. Sebab aku tahu, masa yang berlalu takkan kembali..Aku hargai setiap apa yang telah berlaku. oK, azam tahun baru macam mane? Azam tu dah ada cuma tak berkesempatan nak Tulis lagi..hehehe.. apa2pun memang mengharapkan sesuatu perubahan untuk tahun ni..perubahan yang lebih ke arah kebaikkan. Amen. Happy new year pada semua.. FRom me.. Gabriel Assan Saney

No comments:

Post a Comment